HEMEN, ŞİMDİ, ŞU AN

İş yerinde, sokakta herkes onun göbeğine bakıyordu sanki. Onu gören arkadaşları "Aaa Ersan sen kilo almışsın ya" diyorlardı. "Nedir bu çektiğim" diye geçiriyordu içinden. Başkalarının söylediklerinden çabucak etkilenirdi Ersan. Sanki bütün dünya bir olmuş, ona kafayı takmıştı. Ne olmuştu 1-2 kilo aldıysa? Eskiden ne yerse yesin kilo almıyordu. Bir kez daha "Zayıflık ne güzeldi" diye söylendi. 



Defalarca spor salonuna kayıt olmuştu. Her seferinde de "Bu pazartesi kesin bırakmamak üzere spora başlayacağım" diyordu. Hatta bir seferinde 1 senelik abone olup 1 sefer pazartesi günü gitmişti. Mahalleden arkadaşı Yasin düzenli spora gidiyordu. Bu düzeni nasıl sağlayabilmişti? Bu konuda Yasin’e büyük bir hayranlık besliyordu. Spor yapmak nasıl alışkanlık haline gelebilirdi ki?


Girdiği ortamlarda nabız yoklamaya başladı. Spora beraber gidebileceği birisini bulmak istiyordu. Bir yandaş olursa işi daha da kolaylaşacaktı sanki. Sonunda iş yerinde gözüne birini kestirmişti. Gördüğü kadarıyla kilo konusunda ondan daha dertliydi. Çünkü onun eşi baskı yapıyordu. Sokaktaki laf sokmaları bir şekilde savuşturabilirdi ama başında sürekli böyle bir baskı olsa “ben herhalde dayanamazdım” diye düşündü. Fakat en azından o arkadaşı evlilik müessesesine kapak atmıştı. “Ben ise bu göbekle evde kalacağım” diye iç geçirdi.

Gaza Gelenler

Arkadaşı, Ersan’dan düşünmek ve araştırmak için zaman istemişti. Ama Ersan baskın gelerek onu da spor salonuna sürüklemişti. 
Haftanın ilk günü randevusuz bir şekilde “Biz geldik” diye girdiler içeriye. Spor eğitmeni onları karşıladı ve onunla tanıştılar. Onlara spora başlamalarındaki amaçlarını sordu. Onlar da tek sebep olarak göbeklerini gösterebildiler. 


"İnsanın spora başlarken tek motivasyon kaynağı olarak bu yeterli mi sizce?" diye sordu eğitmen. İki iş arkadaşı birbirine bakarak soruyu anlamaya çalıştılar. Daha sonra süreçle ilgili bilgi vermeye devam etti. "Düzenli egzersiz yapmak için birden fazla kuvvetli nedene ihtiyacımız var. Sadece göbeğim gitsin diye bakılması yeterli değil. Bunun yanına bir şeyler daha eklemeliyiz. Mesela ofiste sürekli oturarak çalışıyorsunuz değil mi? Sırt ağrınız var mı?’’
"Evet benim boyun ve sırt ağrılarım çoğaldı. Hanım bıktı boynuma masaj yapmaktan."
Ersan bekarlığın verdiği gıcıklanmayla; ‘’Oğlum senin en azından hanım var. Hocam benim boynum kaskatı kesiliyor. Ben yastıktan diye düşünüyordum. Peki ağrıların azalması için sporun etkisi var mı?" diye sordu.
"Olmaz olur mu? Var tabii ki. Peki hiç yakın zamanda bir çocukla oynadınız mı? Onunla saatlerce bir aşağı bir yukarı koşturabildiniz mi?"
Ersan tedirgin olmaya başlamıştı. Yeğenleriyle oynarken 5 dakikada pilinin bittiğini nereden biliyordu…
Ersan bir süre düşüncelere daldıktan sonra kararını verdi. Bu antrenör ve spor salonu doğru adresti. "Peki hocam nereden başlayalım?"
Ersan, arkadaşına spor salonunun parasını ödetip hemen başlatmak için ısrar ediyordu. Arkadaşı pek oralı değildi. Çünkü onun karar vermesi için oturup enine boyuna düşünmesi gerekirdi. Konunun mantıklı olması ve üzerinden biraz zaman geçmesine ihtiyacı vardı. Bir şeye hemen başlayamıyordu. Ersan’sa tam tersi bir sürece hemen başlar ama o süreci çabuk bıkardı. Tüm ısrara rağmen hayır diyordu. Ersan gitgide arkadaşının insanlar tarafından göbeği için dalga geçilmesini hakkettiğini düşünmeye başlamıştı. "Ne var bir kere de tamam desin yani" diye iç geçirdi.

"Yeterince sebep bulduğunuza göre sıra geldi antrenman programınızı hazırlamaya Ersan Bey."

"Tamam hocam hemen başlamak istiyorum. Eskiden kaç kiloları kaldırır metrelerce koşardım. Şöyle sağlam bir program bekliyorum."



Sağlık problemi, spor alt yapısı ve ölçümlerini test ettikten sonra programı hazırladı.
"Al Ersan, bu ilk günün programı. 10 dakika hafif tempo koşu 10 dakika esneme hareketleri…’’
"Hocam bu çok hafif ben 20 dakika koşarım. Hatta gelmişken 20 dakikada bisiklet yapmak istiyorum."
"Hayır Ersan ilk günkü planın bu şekilde. Tamamen planımıza sadık kalacağına dair senden söz istiyorum.’’
"Ama hocam ben o kadar kıyafet getirdim ve acelem var. Bir an evvel kilo vermem gerekiyor. Ben böyle kilo veremem ki."
"Bak Ersan. Önce küçük adımlarla başlamamız gerekiyor. Vücudunu ve iradeni yıldırmamalıyız. Senin için çok kolay olmalı. Henüz yolun başındayken spora gittim öldüm, bittim dememelisin. Biz bunu alışkanlık haline getirene kadar ufak adımlarla başlayacağız."
"Çokta mantıklı söyledikleri ama… Sanki ortalıkta kalabalık etmeyeyim diye beni erkenden eve yolluyormuş gibi geldi” diye geçirdi içinden. 
"Merak etme salonumuz yeterince ferah herkes için yer var. Öyle tıklım tıklım değiliz, öylede bir hedefimiz yok"
"Ben bunu sesli mi söyledim!!!"
"Neyi sesli mi söyledin anlamadım?"
"Yok bir şey hocam. Tamam ne derseniz o, öyle planlayalım."


İnsanoğlu aceleci bir canlı

İnsan, bir şeyi hemen olsun ister... 


Sanki o göbek bir anda meydana geldi. O eklemler esnemeye esnemeye pas tutmuşken hemen bir hap kullanayım da kilo vereyim ister. Kestirme bir yol arar. Bulduğunda da o hedefindeki kendisini ne kadar istediğine bağlı olarak tüm olumsuzlukları görmez. Yan etkilerine razı olur. Öyle ki mide küçültme ameliyatlarıyla ölümü göze almış olur, ama farkında değildir. Bir de azı küçümser.

Oysa ki az, çoktan kıymetlidir. 10 kiloluk derdi kaldırabilecekken 25 kiloluk derdin altına girer. Halbuki 10 kilo potansiyelin varken 2 kilo ile mücadeleye başlansa… Hayat daha konforlu olmaz mı?

İşte insan spora başladığında ortaya koyduğu iradeler bütün hayatını yansıtır. Yarım bıraktığı işler, hemen yağım erisin demesi, yağı gitmeyince motivasyonunu kaybetmesi, tek motivasyon kaynağı kendini beğendirmesi, azı küçümsemesi gibi gibi… Aslında her biri hayatımızda başka alanlarda da takıldığımız noktaları yansıtıyor. 


Ersan spora başladığı şekilde hayata devam ettiğinde karşısına ne gibi problemler çıkacak kim bilir…


Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Faydalı süreci sürekli hale getirmek için çok iyi bir strateji tespiti olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Neyi neden yaptığımız çok önemli bu hayatta

    YanıtlaSil
  3. İnsanla faklı oluşu Aslı’da zenginlik ama Ersan bunu gıcık lık olarak algılıyor
    Evet isan oldukça aceleci

    YanıtlaSil
  4. Hemen hemen her insanın yapmak istediği ama bir türlü devamnı getiremediği ya da daha harkete geçemediği bir problem. Umarım devamını getirenlerden olabiliriz

    YanıtlaSil
  5. Basiti küçümsemek en çok aldandığımız süreç. Bu güzel yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. İnsanları tanımak ,kendini tanımak ne kadar güzelmiş.Her şeye başka bir boyuttan bakıyorsun. Kimin el alem ne der diye bir işlere başlaması ve ya başlaya bilmemesi .Onun hep dış dünyadan onay alması ,dış dünyanın ondan razı kalmasını istemesi onun problemlerinin nereden geleceğini ap açık gösterir.Oysa bizim onay almak gereken, bizden razı kalmasını gereken RABBİMiz vardır.

    YanıtlaSil
  7. Sefer…hayatımızda bis sürü problemler Le karşı karşıya kalabiliyoruz.bu bir kilo problemide olabilir.bu metinde asıl olayın bir kilo olmaması lazım .yada başkalarının söyledikleri bizim için bu kadar önemli olmaması lazım .o zaman her olaydan çok çabuk etkilenen ve dış dünya ya bağlı bireyler oluruz.bugün kilona yarın saçına bir sonraki gün kıyafetine şeklinde ilerleyen bir dönüş ile karşılaşırız . kendimizi günlük süt misali yenilememiz mümkün değil .bizim şuna bakıyor olmamız lazım çok kilom varsa bu benim bir sağlık problemim olmalı ve niyetimin başka insanlara iyi gözükmek değil sağlıklı olabilmek adına olmalı kıyafetim temiz olmalı derli toplu olmalı .bu da benim titiz temiz olmamın sonucunda olan durum olmalı bu şekilde bakmalı .bir de bu metinin ana özü olan konusu erteleme bir türlü başlayamama durumu .bir karar aldığımız da harekete geçmemiz gerekir ertelemek o sürece girmemize engel bir durum .ertelenen her şey büyür o konuya girmemiz daha zorlaşır .böylelikle her şeyden bir anda vazgeçen biri oluruz bir türlü başlamak mümkün olmaz .ve bu vazgeçişler bir sonrakine etken olasını bilmemiz lazım daha sonrakin de daha çabuk vazgeçişlere yol açacaktır .hayatımız da ki aldığımız doğru bize fayda sağlayan eşimize çocuğumuza sağlığımıza yada işmize sürecin içerisine girmek bizi daha mutlu ve daha başarılı bireyler olmamıza sebebiyet verir.Mutlu ve emin olmak istiyorsak bu şekilde yön almamız gerekir

    YanıtlaSil
  8. İnsan kendini tanıyıncaya kadar buna benzer bir çok olayda acelecidir ve bu konuda ustadır.

    YanıtlaSil
  9. İnsan nedenleri çok olunca zorluklara başa çıkabiliyor gerçekten

    YanıtlaSil
  10. İnsanlar istemekle karar vermek arasında ki farkın farkında değiller.

    YanıtlaSil