DENEYİMSEL TASARIM ÖĞRETİSİ SEMİNER PROGRAMLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM



Deneyimsel Tasarım Öğretisi İle Hayatımda Ne Değişti?

Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminer programı almadan önce ve aldıktan sonra diye iki dönemden bahsediyoruz artık. Milat gibi...
Deneyimsel Tasarım Öğretisi öncesinde; hayatımızda bir sorun olduğunda kaos yaşar, acıyı yaşar, problemin içinde kalır ve yara listemize bir çentik daha atardık. Bir araya geldiğimizde de en sevdiğimiz şey birbirimize yaralarımızı göstermekti. Hatta bazen, benimki seninkinden daha daha derin, daha acı, daha büyük bir yara yarışına bile dönerdi sohbetlerimiz.
Peki bu bize ne kazandırdı? Ağlaştığımız duygu yüklü çay sohbetleri azaldı. Neden? İnsanlar kendi dertlerinden yılmış, bir de başkasının derdini hiç dinlemek istemiyor. Böylece kendi içinde kendine anlatıp durduğun bozuk plaklar oldu yaşadıkların...
Deneyimsel Tasarım Öğretisi sonrasında; bakış açımız öncesinin tamamen zıddında başka bir yapıya dönüştü. Artık dertleşmiyoruz, çözümleşiyoruz :) Nasıl yani? İşte böyle:

Hangi sebepler hangi sonuçları meydana getirir bilirsek ne olur? 

Bu çok konforlu bir şey. Neden? Çünkü bunu bilirsek işler değişir. Ağlamayı, yakınmayı bırakır ve "bi dakka" deriz. "O zaman böyle değil de şöyle yaparsam bu problem çözülür." Böylece çok hızlı bir şekilde gerçek çözüme ve stratejiye ulaşan insanlar olmaya başlıyoruz. Bu yüzden Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminer programı alanlar dertleşmiyorlar, çözümleşiyorlar :)
Çözüm üreten olmak ise insanı, bulunduğu yerde çok kıymetli bir hale getiriyor. Bu zamanda az bulunan bir şey değil mi? Yakınmayan, şikayet etmeyen, başkasına yük olmayan, bulunduğu yerin tadını kaçırmayan, üreten, fayda veren, çözümkâr insanlar. Bu insanlar size kazanç sağlar. Somutta da soyutta da... İşte bu insanlardan biri olmanın adresi Deneyimsel Tasarım Öğretisi, hayatımızda en çok da bu yönleri değiştiriyor. Dününe göre daha özgür, daha mutlu, daha başarılı olduğuna kendin şahit olduğun bir süreç.

Siz de katıldığınız programlar ilgili düşüncelerinizi bu yazının altına yorum yazarak paylaşabilirsiniz.

Yorum Gönder

63 Yorumlar

  1. Çok başarılı bir seminer eğitmenlerime teşekkür ediyorum emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. dtö derslerıne her zaman kosarak ,keyıfle gıtmışımdır halen gıdıyorum .bunnun ınsana hem ıyı hem de kotu etkısı oluyor ıyı yanı farkındalıgınız artıyor , kotu yanı ıse kendınızde kalıplasmış alışkanlıkları yıkamadıgınızda bu sıze daha buyuk ızdırap verıyor

    YanıtlaSil
  3. İlk fırsatta başlanması gereken bir eğitim olarak görüyorum. Yıllardır okuduğum kitaplarda aradığım cevapları bulmamı sağladı. Bunların başında "kendimi tanıyorum ..." cümlesi, "Ben gerçekten kendimi hiç tanımıyor muşum.." a dönüştü. Kendimi,hayatımı,kararlarını,yanlışlarımı,gündemlerimi,düşüncelerimi,duygularımı,kelimelerimi,çevremdeki insanları,aradığım anlamları doğru öğrenmemi ve doğru yere koymama yardımcı oldu.
    en çok etkilendiğim yönü ise, düşünüp içinden çıkamadığım soru ve sorunların açıklamasının,izahının,çözümünün önüme en doğru biçimde sunulması oldu.
    ve diğer kişisel gelişim eğitimlerinden farklı yönü,eğitim tamane bana temas etti,beni gündeme aldı,doğru ve yanlışı önüme koydu ve çözümü de bu dedi. Üzerinden zaman geçtikçe unutulması bir yana , daha çok hayatıma uygular oldum.
    Emeği geçen herkese çok tesekkür ederim Eğitimin bir parçası olduğum için çok mutluyum.. ilminize ve emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. İnsanın kendi kusurlarını görebilmesi ve kabul edebilmesi çok zor. Öyle ya, insana anne babasını, çevresini, geçmişini, yetiştirilme tarzını... suçlamak çok kolay geliyor. Ve öfkeyle geçen yıllar sonrasında asıl sorumlunun kendin olduğunu görebilmek ve kabul edebilmek... Acı ama gerçek :) Dost acı söyler, derler ya, DTÖ o dost işte. İyi ki tanışmışım

    YanıtlaSil
  5. Hani o arayıp da bulamadığın şey var ya? O içindeki eksik parça? İşte burası onu bulduğun yer :)

    YanıtlaSil
  6. Hakikaten hakikati yani gerçegi anlatan ve neden gerçeğe uyulması konusunda çok iyi açıklayan uyanı ve uymamanın başına neler geldiğini bir film seneryosu gibi seni ve etrafında ki insanları bi zat seni şahit tutarak daha çok anlamlandıran bir eğitim memnunum Allah emeği geçenlerden Razı olsun..uyku yeme içme gezme satma satin alma çocuk yetiştirme yani hayatın her alanında kullanabileceğin bir eğitim...

    YanıtlaSil
  7. İlk başlarda zorlanarak derslerine gittiğim ama bir zaman sonra derslerin bitmesine üzüldüğüm bir eğitim. İnsanın hayatında ki zorlukların yaşadığı problemlerin tesaduf eseri karşısına çıkmadığını herşeyin ama herşeyin bir anlamının olduğunu ve bu yaşanılanların boş olmadığını anlatan ve insankn hayatında davranış değişikliği yapmasına sebep olabilen bir eğitim. Bu eğitimle hayatım baştan sona değişti herşey anlamlaştı ve attığım adımı niye attığımı veya atmam gerektiğinin farkına vardırıyor. Ben eğitimi aldım faydasını gordum umarım eğitimi alanlarda faydasını gorur ve diğer bilmeyenlere fayda sağlar..
    Emeği olan herkese teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Deneyimsel Öğreti’den sonra hayatımda ne değişti? Ne ummuştum? Ne buldum?
    Daha önce katıldığım “Kişisel gelişim” eğitimlerinden farklı bir stili vardı öncelikle. “Gerçek” o kadar çok vurgulanıyordu ki dikkatimi çekti. Cevabı çok basit ancak bir o kadar da emek isteyen bir süreçten sonra ortaya çıktı. Evet, gerçek, yerden, zamandan, kişiden, çevresel şartlardan münezzeh her daim aynı sebep-sonuç ilişkisiyle bezenmiş bir örüntüydü. Tutarlıydı, anlaşılabilirdi, uygulanabilirdi ve faydalıydı. Hep karşımızda, hep yanımızdaydı lakin biz farkında değildik. Deneyimsel Tasarım Öğretisi bilgilerini hayatıma uygulayabildiğim ölçüde daha mutlu, daha başarılı ve çevremdekilerle daha kaliteli bir ilişki içerisinde olabileceğimin farkına vardım. Bu bilgilerin ışığında daha öngörülü ve sabırlı bir insan olmak mümkünmüş meğer. Hiçbir zaman hayatta değişim ve dönüşümler yaşamak için geç değil. Treni yakalamak mümkün. Silkelenip hayatını toparlamak isteyenlere mutlaka bu eğitim sürecini tavsiye ediyorum. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Selamun aleyküm. Deneyimsel tasarım öğretisinin en kısa ve belirgin bana kattığı, insanın ve yaşamın, uyulması gerektiği gibi, çalıştırılır ve bakımı yapıldığında hatasız işleyebilecek bir makina gibi anlamlandırılması ve bu anlamları ifade edebilecek kavramarla anlaşılabilmesi

    YanıtlaSil
  10. Gitmek istediğimiz yolun haritasını işe yarayan ve tutarlılığı ıspatlanmış deneyimlerle çizmemize olanak sağlayan bilgi topluluğu...

    YanıtlaSil
  11. Size gerçegi anlatır...

    YanıtlaSil
  12. Gerçek ve tutarlı olan tek Öğreti. Her probleme göre bir çözüm üretebilir oluyorsunuz.

    YanıtlaSil
  13. İnsanın hayatında ki zorlukların yaşadığı problemlerin tesaduf eseri karşısına çıkmadığını herşeyin ama herşeyin bir anlamının olduğunu ve bu yaşanılanların boş olmadığını anlatan ve insan hayatın değiştirecek bilgiler vermekte yani bir zat hayatın içinden gelen bir eytim

    YanıtlaSil
  14. çok güzel ve faydalı bir eğitim oldu benim için. Benim hayatımda bir çok farkındalık sağladı. Şimdi DTÖ yü arkama aldım ve hayata dönüyorum.Burada öğrendiklerimi uygulamak için sabırsızlanıyorum.Insaallah sizde dua edin bunu yapmaya muvaffak olayım.

    YanıtlaSil
  15. Deneyimsel Tasarım Öğretisi ifadesini ilk duyduğumda klasik bir Kişisel Gelişim eğitimi aklıma gelmişti. Merak duyduğu konuları derinlemesine araştırma eğiliminde olan eşim ilk kez 2016 yılı Mart ayında böyle bir eğitimin varlığından bahsetmiş, haftada bir akşam iki – üç saat gitmek istediğini ifade etmişti.

    Daha sonraki süreçte de her ne kadar içerikten bahsetmese de eşim o eğitime başladıktan sonra o an için 21 yılının içinde olan evliliğimizde çok olumlu dönüşümlere önayak olmuştu. Akabinde eşim, evlilik hazırlığında olan kardeşimin de bu eğitimi almakla kesinlikle çok fayda
    göreceğini, abisi olarak onu teşvik etmemin uygun olacağını söylemişti. Hem kardeşime destek olmak hem de yıllar önce geçirdiğim fiziki rahatsızlıktan sonra içinde bulunduğum ataletten kurtulmak maksadıyla çok şükür kardeşimi tanıtıma beraber gitmek hususunda ikna ettim.

    İletişimde Ustalık ve akabinde Başarı Psikolojisi Eğitimi almakla; hayatımdaki -tabiri caizse- sürekli ve boşuna debelendiğim tıkanıklarımı ve en önemlisi de bunun kaynağını anlamaya, egomun bana yaşattığı yanılgıların kaynağını -ki çok şükür öncelikle de yanılgılarımın bir kısmını-, iş yerimdeki Personel İşleri görevim hasebiyle başvuran meslektaşlarımın mesleğe ve özel hayatlarına ilişkin problemlerine daha isabetli ve daha faydalı çözümler üretebilmeye başladım. Daha önce birileri söylese pek de inanmazdım ama nispeten daha az konuşmaya daha çok düşünmeye şimdilik rüzgarım az da olsa yelken açmak nasip oldu. İnsan ilişkilerindeki çok karışık zannettiğim hususların aslında
    yasasının olduğunu yani dolayısıyla sebep-sonuç ilişkisi içerisinde bakılabildiğinde hem öyle karışık da olmadığı hem de aslında kişiler arası yaşananların neredeyse aynı olduğunu görmeye başladım. Bu ve
    buna benzer, sadece kulağa hoş gelmekle kalmayan, ayağı yere basan ve hayatımın ikinci baharını yaşarken bir ilkokul öğrencisi kıvamında sürekli burada öğrendiklerimi yine tabiri caizse bir hamur gibi
    açmaya vesile olan bu öğretiye vesile olanlara müteşekkirim. İlk kez duyana, “kimse ayranım ekşi demez!” gibi gelse de bana bu sürekliliği sağlayan ana motive edici husus sürekli FAYDA görmem, sürekli yeni ve tam manasıyla GERÇEK bilgiler öğrenmemdir.

    YanıtlaSil
  16. Herkese Selam :),

    Hayatımızı toparlamamız için onlarca çözüm yolu sunuluyor. DTÖ bence bu yollardan en eğlenceli en düşündürücü en şaşırtıcı... İnsana büyük bir macera sunuyor. Bunun haricinde en önemlisi güzel birçok insanla tanışma imkanı sunuyor. Onlarla oturarak bir çay içmek için bile bu eğitimin bir tanıtımına gidilebilir. :)

    YanıtlaSil
  17. Bedel ve beklenti şimdilik Rabbim ilmimızı arttırsın

    YanıtlaSil
  18. Eğitimde ilk kez duyduğum bir çok şey, bakıp gördüğüm/duyup anladığım oalyları daha farklı yorumlamamın önünü açtı.

    YanıtlaSil
  19. Eğitim devam ettiği sürece anlatılanların çoğunun kendi hayatıma ve tanıdıklarımın hayatlarına çok uyduğunu farkettim.

    YanıtlaSil
  20. Bazen birebir yaşadığım bazen de etrafımdaki insanların yaşadıklarına şahid olduğum problemleri yeniden farklı gözle görmemi sağladı.Bundan sonraki süreçte hem kendimi daha iyi tanımama hem de çevreme nasıl yaklaşmam gerektiği konusunda yol gösterici olacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
  21. Kişisel olarak insanların davranışlarını yorumlamamda yardımcı oldu.Problemleri daha olgun karşılamaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  22. Unutturulanı hatırlatan, çoğunluğun cesaret edemediği gerçeği sunan bir öğreti. İhtiyacı olana ALLAH ihtiyacını verir. Kimin varsa o gelir. Sabrı ve gerçeği tavsiye ederim. Ama unutmamak gerek; rahatlamak için önce biraz daralmak gerekebilir. Genişlemek ferahlamak için biraz geçmişin hatalarını düzeltirken göğsümüz daralabilir...

    YanıtlaSil
  23. Faydali bir eğitim yaygınlaştırılması lazim

    YanıtlaSil
  24. Hayata tutunmak istiyorsanız mutlaka bu keyifli eğitimi almalısınız.İşte ozamn kişi kendisi oluyor ben bunu yasadım ya kendin ol mutlu ol yada başkası ol demorize ol karar senin 🤨

    YanıtlaSil
  25. DTÖ eğitimine iyiki gitmişim iyiki gerçekleri görmeyi nasip etti Rabbim. O kadar çok şey bildigimizi sanip ,oysaki hiçbirsey bilmediğimizi anladigim yer . Ozgürlüğün, hayatın sırrını,mutluluğun sırrını, kaderin nedemek olduğunu , herşeyin geçici oldugunu gösterdi. İnşallah ögrendiklerimizi uygulayabiliriz. Emeği geçen herkese tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  26. 2013 yılında tanıştım 2 yıldır gitmiyorum.
    Ama düşünmediğim özlemediğim bir gün yok
    Ben tanıştığım güne doğum günüm diyorum.DTÖ hep bir araca benzetiyorum ve bilgileri ise yakıtı.O araçla kendime giden bir yolculuğa çıktım ve yolculuğum devam etmekte orda öğrendiğim bilgiler bu yolculuğun devam etmesine sebep. DTÖ içindeyken bu yolculuk daha konforlu daha keyifli.
    Nasıl teşekkür edeceğimi bilmiyorum çünkü yeterli değil. iyiki varsınız iyiki tanıdım sizleri.Her daim var olun birilerinin hayatlarına dokunmaya devam edin inşallah.

    YanıtlaSil
  27. DTÖ ile 2013 yılında tanıştım benim için gerçek doğum günümdü.Daha öncesi yalnızca nefes alıyormuşum yaşadığımı ve hayatın çok güzel olduğunu ordan öğrendikerimle farkına vardım çok şükür.Herkesin DTÖ gitmesi ve oradaki bilgilerle buluşması ve bu hayatın güzelliklerinin farkına varması lazım.
    Benim için DTÖ 'den öncesi ve DTÖ den sonrası var bildiğim her şeyin yanlış olduğunu ve bu yanlışlarla acılarla dolu 35 yıl gibi bir zaman var.
    İyiki varsınız iyiki tanımışım sizleri.
    DTÖ bir araca bilgilerinide o aracın yakıtına benzetiyorum.Bu araçla yolculuk çok keyifli
    Çıktığım kendimi bulma yolculuğunda bu araçta olmak çok keyifliydi.Şimdi o aracın içinde olmasamda aldığım bilgilerle kendime giden yolda o bilgiler bana yolculuğumda ışık tutuyor.Siz orda olmasanızda her daim bilgileri size konfor sağlıyor.İnsan araba kullanmayı bilmeden trafiğe çıkarsa ne olurr???
    İşte hayatta öyle bilmeden bildiğinizi zannettiğinizde sürekli kazalar oluyor.
    Bazen bu kazalarda çok ağır hasarlar bazen hafif bazende ters yollara giriyorsunuz ve sürekli acı sürekli üzüntü sürekli neden ben diyerek geçen bir ömür oluyor.DTÖ insanın hayatına konfor katacak bir kullanım kılavuzu.
    İşte DTÖ tanıştıktan insanın hayatına iç dünyasına huzur geliyor.
    DTö 'ye teşekkür az gelir Rabbim sizden razı olsun ben razıyım.Yolunuz açık bol yolcularınız olsun. DTÖ otobüsü hep dolup taşsınki insanlar mutlu yaşasınlar.
    Her daim var olun hep birilerinin hayatına dokunun.Sizleri çok seviyorum

    YanıtlaSil
  28. DTÖ ile 2013 yılında tanıştım benim için gerçek doğum günümdü.Daha öncesi yalnızca nefes alıyormuşum yaşadığımı ve hayatın çok güzel olduğunu ordan öğrendikerimle farkına vardım çok şükür.Herkesin DTÖ gitmesi ve oradaki bilgilerle buluşması ve bu hayatın güzelliklerinin farkına varması lazım.
    Benim için DTÖ 'den öncesi ve DTÖ den sonrası var bildiğim her şeyin yanlış olduğunu ve bu yanlışlarla acılarla dolu 35 yıl gibi bir zaman var.
    İyiki varsınız iyiki tanımışım sizleri.
    DTÖ bir araca bilgilerinide o aracın yakıtına benzetiyorum.Bu araçla yolculuk çok keyifli
    Çıktığım kendimi bulma yolculuğunda bu araçta olmak çok keyifliydi.Şimdi o aracın içinde olmasamda aldığım bilgilerle kendime giden yolda o bilgiler bana yolculuğumda ışık tutuyor.Siz orda olmasanızda her daim bilgileri size konfor sağlıyor.İnsan araba kullanmayı bilmeden trafiğe çıkarsa ne olurr???
    İşte hayatta öyle bilmeden bildiğinizi zannettiğinizde sürekli kazalar oluyor.
    Bazen bu kazalarda çok ağır hasarlar bazen hafif bazende ters yollara giriyorsunuz ve sürekli acı sürekli üzüntü sürekli neden ben diyerek geçen bir ömür oluyor.DTÖ insanın hayatına konfor katacak bir kullanım kılavuzu.
    İşte DTÖ tanıştıktan insanın hayatına iç dünyasına huzur geliyor.
    DTö 'ye teşekkür az gelir Rabbim sizden razı olsun ben razıyım.Yolunuz açık bol yolcularınız olsun. DTÖ otobüsü hep dolup taşsınki insanlar mutlu yaşasınlar.
    Her daim var olun hep birilerinin hayatına dokunun.Sizleri çok seviyorum
    Çokkkk Teşekkkürlerr ne desem az gelir duygularımı anlatmak için.

    YanıtlaSil
  29. DTÖ ile 2013 yılında tanıştım benim için gerçek doğum günümdü.Daha öncesi yalnızca nefes alıyormuşum yaşadığımı ve hayatın çok güzel olduğunu ordan öğrendikerimle farkına vardım çok şükür.Herkesin DTÖ gitmesi ve oradaki bilgilerle buluşması ve bu hayatın güzelliklerinin farkına varması lazım.
    Benim için DTÖ 'den öncesi ve DTÖ den sonrası var bildiğim her şeyin yanlış olduğunu ve bu yanlışlarla acılarla dolu 35 yıl gibi bir zaman var.
    İyiki varsınız iyiki tanımışım sizleri.
    DTÖ bir araca bilgilerinide o aracın yakıtına benzetiyorum.Bu araçla yolculuk çok keyifli
    Çıktığım kendimi bulma yolculuğunda bu araçta olmak çok keyifliydi.Şimdi o aracın içinde olmasamda aldığım bilgilerle kendime giden yolda o bilgiler bana yolculuğumda ışık tutuyor.Siz orda olmasanızda her daim bilgileri size konfor sağlıyor.İnsan araba kullanmayı bilmeden trafiğe çıkarsa ne olurr???
    İşte hayatta öyle bilmeden bildiğinizi zannettiğinizde sürekli kazalar oluyor.
    Bazen bu kazalarda çok ağır hasarlar bazen hafif bazende ters yollara giriyorsunuz ve sürekli acı sürekli üzüntü sürekli neden ben diyerek geçen bir ömür oluyor.DTÖ insanın hayatına konfor katacak bir kullanım kılavuzu.
    İşte DTÖ tanıştıktan insanın hayatına iç dünyasına huzur geliyor.
    DTö 'ye teşekkür az gelir Rabbim sizden razı olsun ben razıyım.Yolunuz açık bol yolcularınız olsun. DTÖ otobüsü hep dolup taşsınki insanlar mutlu yaşasınlar.
    Her daim var olun hep birilerinin hayatına dokunun.Sizleri çok seviyorum
    Çokkkk Teşekkkürlerr.

    YanıtlaSil
  30. dto ilk tanistigim zaman dunyaya bakis acimin bu kadar degisecegini bilseydim
    sizinle daha erken yillarda tanismak isterdim bildigim sandigim cok seyi megerse hic bilmiyormusum tesekkurler herkeze

    YanıtlaSil
  31. Muhteşem bir müfredat hayata dair hiçbiryerde duymadıgım basarı stratejılerını duydum hergun bıraz daha ıyıye götüren bır ilim

    YanıtlaSil
  32. Aklimda kalan en anlamli sözcük "Ertelenen şey büyür"

    YanıtlaSil
  33. Eğitimde verilen yasalar insanda uyandırıcı etki bırakıyor.

    YanıtlaSil
  34. Kendimi ve diğer insanları gerçekten tanıyabilmemi sağladı. Eğitimden sonra daha iyi iletişim stratejileri geliştirmemde yardımcı oldu. Bir sonraki aşama olan başarı psikolojisi için de merak uyandırdı. Konular akıcıydı, sıkılarak geldiğimi hatırlamıyorum, keyifli geçti. Konularla ilgili örnekler çok çok iyiydi.

    YanıtlaSil
  35. Kesinlikle yararlı bir seminar herkeze tavsiye ederim. Insanlarla daha başarılı bir diyalog kurmaya başladım. Insanlara daha iyi anliyorum ve insanlarda beni daha iyi anlıyor. Daha öncede yurt dışında çok iletişim ve eğitmenlik ile alakalı seminarlara katıldım ama bu kadar başarılı değildi. Bu seminar benim değişik düşünmemi (positiv anlamda) sağladi. Eğitmenime ve sizlere başarılar dilerim. Umarım yurt dışındada aktiv olursunuz ordaki türk arkadaşlarımıza yarıyacağıni sanıyorum

    YanıtlaSil
  36. Hayatımızda problem olarak gördüğümüz şeylerin aslında ne kadarda kıymetli şeyler olduğunu farkettim, Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  37. Kendisini eleştirmeyi ve düşünmeyi becerebilen her bireyin yararına olacak bir eğitim programı

    YanıtlaSil
  38. “Hayattaki izleri takip etme , mesajları alma belli bir bilgi dağarcığına bağlı ve insan kendini geliştirdikçe ileri yönde ilerleyebilir “konu temaları ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  39. Rabbim'in bana nasip ettiği bir lütuf olarak dusunüyorum
    Hayatta neyin doğru , neyin yalnis olduğunu öğrendim
    Aslında doğru zannettigim bilgilerin gerçekte yalnis , veya doğru olduğunu bildiğim bilgilerin gerçekte yanlış olduğunu ayrımını yapabildim
    Kısaca insan hayatına kalite getiren bir eğitim olduğunu söylemek isterim

    YanıtlaSil
  40. Birileri bir şey anlatıyor Dtö eğitiminde sana.Senin hayatın bu günden daha iyi oluyor.Ne anlamda iyi? İlişkilerin yönünden iyi tabiki.
    Ben zaten hayatım boyunca kimseye zerre kadar zarar vermedim ki... Evet o benim işte.Ben kavgamı kendimle yaptım hep.Kendime zulm etmişim.Benim elimde değilmiş ki bazı şeyler.Ama bazıları da elimde iken ,yön verebilecek iken hayatıma yapamamışım.Ne kadar basit gibi görünüyor di mi? Kavgam bitti arkadaşlar...Çok şükür ki bu eğitimle tanışmışım. Taşları yerine oturtunca hayatında, elllerini cebine sokup,oturduğun yerde geriye doğru yaslanarak gülümsüyor insan.Artık bu benim işte ��. Bu konforu edinin kendiniz için.Bunu hak ediyorsunuz.

    YanıtlaSil
  41. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  42. Gerçek hiç bukadar gerçek gelmemişti.

    YanıtlaSil
  43. Bu dünyaya ilk gözlerimizi açtığımızda problemimize ağlarız aslında. Anne karnından çıkar çıkmaz başlar problemimiz. Neden anne karnından çıkan bebek ağlar ? Yeteri kadar problemini çözecek kadar beceriye sahip değildir. Bundandır stresi tedirginliği kaygısı, ağlaması..
    Öyledir aslında insanoğlu bir problem karşısında yeterince çözüm becerisi olmadığı için stresli kaygılı, tedirgin, endişeli olur. Problem çözebilen insan kendinden emindir, rahattır özgüveni vardır.
    Mesela bir berber çırağı eline makası aldığında eli titrer tedirgin olur, problemi karşısında yeteri kadar becerisi olmadığı için.
    Yeni yeni yemek yapmaya çalışan kız çocuğun annesine göre daha tedirgindir yeteri kadar beceresi olmadığı için.
    Problemlerimizi çözebilecek beceriye sahip olamadığımız için, bu yüzden tüm stresimiz, kaygımız, endişemiz korkularımız.
    Hayatlarında boşlukta olan insanlar zihinlerinde sorular genelde şöyledir, '' ne yapacağım bilmiyorum '' nasıl olacak bilmiyorum.. '' problemleri karşısında ulaşamadıkları çözümleri için...
    Ve Deneyimsel Tasarım Öğretisi, insanın bu hayatta ki problem çözme becerisi artıran, kendisinden emin özgüveni olan, dününe göre mutlu, başarı sağlayan kişilere dönüştüren bir eğitim.

    YanıtlaSil
  44. Kendime bir yol çizmek istedim , seminer vesile oldu. Dersler beklediğimin aksine ders gibi değil dinlerken yaşıyormuş yaşanmışlık hisleri vermeye başladı her geçen gün zihnin daha fazla açılmaya başladığını hissettim.Genel olarak Neyi ne için istediğin ne için yaptığını öğrenmenin şifresi..

    YanıtlaSil
  45. Selamlar..

    DTÖ ile tanışınca aklıma düşen tek soru
    " Ben neden debelemip durdum. Çözüm bu kadar basit miydi ?"

    YanıtlaSil
  46. Deneyimsel tasarım öğretisi hayatımı öncelikle çok değiştirdi bircok noktada kendimi gelistirmemi sağladı hayatimdaki iz ve işaretleri daha iyi okumama çok faydasi oldu sinav dünyasında olduğumuzun farkında olmamı sağladı artık daha sakin ve olayalara karşı daha temkinli ve nasıl davranmam gerektiğini biliyorum yaşadığımız bu zor dönemde böyle bir eğitimin karşıma çıkmasi benim için güzel bir duygu bu eğimin hayatima kazanımları çok fazla Rabbime Şükürler olsun ki bu eğitime katılmışım. İnsAllah sizde bu egitime katılarak hayatınızı anlamlandirin ve şekillendirin tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  47. DTÖ öğrenilecek en değerli olan gerçeği öğretiyor.Hayatınız ve bakış açınız kesinlikle değişecek.Ben öncelikle bildiğimi sandığım kim olduğumu öğrendim
    Olaylar karşısında nasıl davranacağımı ve bakış açımı nasıl genişleteceğimi öğrendim.Kim olduğunuz ve Gerçeği öğrenmeniz için semineri tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  48. Bütün okuduğum kitaplar bana çok şey katti ama bu eğitim bana gideceğim yolda nasıl bir duruş sergileyecegimi ve önümü daha net görmemi sagladi ben sadece resmin bitmiş halini hayal ediyordum şimdi resmi çizerken çok keyif alıyorum.(Mustafa hocaya teşekkürler)

    YanıtlaSil
  49. Bu kadar derli toplu ve tutarlı bilgiyi başka nerde bulurdum bilmiyorum;)

    YanıtlaSil
  50. İnsanın gerçeklere ulaşması bile onun hayattaki seçimlerine ve ödediği bedellere bağlıymış... Her gün Rabbim' in bana gerçeklere ulaşma hakkı verdiği için şükür ediyorum. Gerek aracı olan gerekse emek veren tüm hocalarıma daima dua ve minnet duyacağım. Ne demek gerçeklere ulaşmak biliyor musunuz? Hayatınız boyunca karşınıza çıkan aslında ana kaynağı sizden olan problemlerin çözümlerine ulaşmak demek. Şansızım, Talihim kötü, Kaderim böyle v.b belirsizliğe ittiğimiz şeylerin aslında hiç te tesadüf olmadığını anlama bilincine varabilmek demek. Hayatın bütününe; farkındalığı artmış olarak, sahteliklerden kurtulup, yeterli bir bilinç seviyesi ile bakabilmek demek... Sağ Olun, Var Olun, Çok Olun ve Daim Olun İnşALLAH

    YanıtlaSil
  51. İnsan eğitime gittikten önceki ve sonraki hayatına bakıyor. Ne kadar doğru bilip otomatikleştirip yanlış yapılan hareketler varmış diyor. Bunun ardından kalın nasırlaşmış bir el düşününki bu sizin önceki doğru bilip yaptığınız işler. Bu nasırı ilk başta nasır olduğunu ve kalınlaşmış bir nasır olduğunu kabullenmek gerekir. İşte artık o nasırın yumuşamaya kabul edilmesi orada başlıyorki daha bitmedi. Yeni başlıyor..

    YanıtlaSil
  52. Egitimler aslinda kendimize hedeflerimiz icin yardimci olmasini bekledigimiz faaliyetler. Faydasini zamanla bu kadar cok gordugum bir egitim almadim hayatimda. Tavsiye ediyorum herkes icin

    YanıtlaSil
  53. İnsanın farkındalık seviyesini yükselten, hayatını bir üst gömlekten yaşamak için çok güzel eğitimlerdi.

    YanıtlaSil
  54. Ruhiye Öztaş31 Temmuz 2022 18:01

    Bazen öyle şeyler olur ki hayatınızda “bıçak”görevi görür.Önceki siz ile sonraki siz arasındaki bağı koparır.Benim hayatımdaki bu bıçak Deneyimsel Tasarım Öğretisi oldu.Ve gördüm ki bu kopuş çok hayırlı bir kopuş, bu bıçak çok hayırlı bir bıçak...Deneyimsel öğretiyle başladığım dönüşüm yolculuğunda aldığım kesiklerle bir süre canım acısada ne kadar hayırlı bir ilme teslim olduğunu kesiklerin acısı dinmeye başladıkça anlıyor insan...

    YanıtlaSil
  55. DTÖ deki istisnasız tüm seminerler hayatın her noktasında karşımıza çıkan ve çıkacak olan şeyler. Bunu o kadar iyi gözlemledim ki içtenlikle söylüyorum. Her ders altın değerinde bilgiler içeriyor. Hayatımda kendime yaptığım en büyük iyilik olarak görüyorum bu seminerleri. Gerçek bilgiye ulaşa ulaşa yoluma devam ediyorum artık. İyi ki DTÖ...

    YanıtlaSil
  56. Şunu öğrendim ki davranış değişikliğini kendinde yapabilirsin sonra karşısı sana uyumlanır ve davranışlarını farklılaştırır. Olay bende bitiyor "At, sahibine göre kişner" 😉

    YanıtlaSil
  57. Deneyimsel öğretiden sonra hayatımdaki her sahnede daha cesur ve net olmayı öğrendim...

    YanıtlaSil
  58. "Çözum zannettiklerimiz aslında problemin ta kendisidir." Bir gerçek ancak bu kadar çarpıcı ama kısa anlatılabilir. Teşekkürler DTÖ

    YanıtlaSil
  59. Deneyimsel Tasarım Öğretisi ifadesini ilk duyduğumda klasik bir Kişisel Gelişim eğitimi aklıma gelmişti. Merak duyduğu konuları derinlemesine araştırma eğiliminde olan eşim ilk kez 2016 yılı Mart ayında böyle bir eğitimin varlığından bahsetmiş, haftada bir akşam iki – üç saat gitmek istediğini ifade etmişti.

    Daha sonraki süreçte de her ne kadar içerikten bahsetmese de eşim o eğitime başladıktan sonra o an için 21 yılının içinde olan evliliğimizde çok olumlu dönüşümlere önayak olmuştu.

    Akabinde eşim, evlilik hazırlığında olan kardeşimin de bu eğitimi almakla kesinlikle çok fayda göreceğini, abisi olarak onu teşvik etmemin uygun olacağını söylemişti. Hem kardeşime destek olmak hem de yıllar önce geçirdiğim fiziki rahatsızlıktan sonra içinde bulunduğum ataletten kurtulmak maksadıyla çok şükür kardeşimi tanıtıma beraber gitmek hususunda ikna ettim.

    YanıtlaSil
  60. İletişimde Ustalık ve akabinde Başarı Psikolojisi Eğitimi almakla; hayatımdaki sürekli ve boşuna debelendiğim tıkanıklarımı ve bunların kaynağını anlamaya başladım. İş yerimdeki personel işleri görevim hasebiyle başvuran meslektaşlarımın mesleğe ve özel hayatlarına ilişkin problemlerine daha isabetli ve daha faydalı çözümler üretebilmeye başladım. Daha önce birileri söylese pek de inanmazdım ama nispeten daha az konuşmaya daha çok düşünmeye şimdilik rüzgarım az da olsa yelken açmak nasip oldu. İnsan ilişkilerindeki çok karışık zannettiğim hususların aslında yasasının olduğunu yani dolayısıyla sebep-sonuç ilişkisi içerisinde bakılabildiğinde hem öyle karışık da olmadığı hem de aslında kişiler arası yaşananların neredeyse aynı olduğunu görmeye başladım. Bu ve buna benzer, sadece kulağa hoş gelmekle kalmayan, ayağı yere basan ve hayatımın ikinci baharını yaşarken bir ilkokul öğrencisi kıvamında sürekli burada öğrendiklerimi bir hamur gibi açmaya vesile olan bu öğretiye vesile olanlara müteşekkirim. İlk kez duyana, “kimse ayranım ekşi demez!” gibi gelse de bana bu sürekliliği sağlayan ana motive edici husus sürekli FAYDA görmem, sürekli yeni ve tam manasıyla GERÇEK bilgiler öğrenmemdir.

    YanıtlaSil
  61. ne yaparsam yapayım nereye gidersem gideyim uzun zamandır yaşamaktan keyif almadığım bir dönemde tanıştığım bu eğitimle. tüm hayatım değişti ilişkilerim yeniden dizayn oldu.. geçen altı seneye baktığımda şunu söylüyorum; ya o gün o seminere katılmasaydım? kim bilir şimdi ne haldeydim :) beni bu eğitimle tanıştıran dostuma minnettarım aynı şekilde eğitimi aldığım hocalarıma da :)

    YanıtlaSil
  62. Herşeyi bildiğimizi sandığımız ama aslında hiçbirşey bilmediğimiz bir çağın ortasındayız.Anlık hazlardan oluşan bağımlılıklarımız bizi esir etmiş gibi kendine olmazlarsa olmaz sandığımız.Deneyimsel tasarım öğretisinin bana kattığı en güzel değer bağımlılıklardan özgürleşmek.Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil